Tuesday, July 28, 2009

Inilah Kesannya Bila Tidak Berakal, Yang Memilih Atau Dipilih.

Gua hairan juga memikirkan benda yang terjadi ni.

Belum sampai sebulan berada disini, rata-rata orang yang gua kenal semuanya terkena demam. Termasuklah gua yang masih lagi sakit-sakit kepala dan badan.

Kenapa ya? perubahan cuaca ke? Mana mungkin perubahan cuaca buat semua orang demam dan batuk-batuk, takkan orang yang aktif dan selalu bersukan dan berpeluh sehingga baju kebasahan seperti gua ni boleh terkesan dengan perubahan cuaca seperti ini?

Haih..

Atau mungkin kerana air yang digunakan disini adalah air yang dijual murah kepada Singapura dan diproses di Singapura? Kemudian dijual secara mahal kepada Malaysia oleh Singapura?

Jahat punya penjual, bodoh punya pembeli.

Siapa la yang undi pembeli tu masa pilihanraya, baik undi lembu. Sekurang-kurangnya kalau berlaku kajadian seperti ini tidak mengapalah, kerana dia lembu.

Pilihanraya sekali lagi, bolehlah perbetulkan kesilapan anda ya. Janganlah lagi menyokong orang yang tidak berakal(lembu?) ini naik ke takhta kuasa. Seumpamanya seperti menadah kepala anda untuk diberak oleh mereka, wekkk!!!

Gua tak sanggup.

Agenda penjualan yang jahat disusuli agenda pembelian balik yang jahat dan bodoh(lembu?) ini nyata dimurkai Tuhan. Maka Tuhan kenyit saja mata untuk memberi pengajaran buat mereka.

Yang terkenanya orang-orang yang sakit dan demam rata-rata di Johor ni lah, kesian mereka.

Kesian gua.

Uhuk! uhuk!

22 comments:

balqissy said...

ini cerita demam atau politik? *gelak golek-golek*

FARYN said...

ala kesiannya darling i ni..
meh blk kl meh...
i belai2...huhuhuh

nuyuljana said...

aku pun pelik nape org sekeliling aku demam.

sebab air kah?

k.e.r.i. said...

pergi lah belajar kat tempat penjual tu.
tak kena demam.
:p

sharamli said...

bila utm nak iut jejak langkah u-u laen...

dahagakan kaseh syg mah ayah kt kampung....

cautPK said...

demam biasa telan penadol..dah elok bro..demam politik..telan..erk nak telan ubat apa ek..ha..telan harakah dua biji..malaysia kini suku caawan..dan isap2 utusan malaysia

mrblind said...

makan dalam entri ni..

Basuh Baju said...

baca utusan, insyaAllah elok..hahaha

tak elok jgk, baca mastika dan metro..kah3

ZULKIFLI BIN MOHAMED said...

Salam Bokbon,

"harap tidak H1N1 sudah".

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

knp taruk babi? taruk la cicak ke....cakcibor ke..

terrarosa said...

ah katakan aja lu dah windu nak balik kampung...

puasa dah dekat
ngeh3

Dhani said...

salam. dijemput datang menonton GADOH di Juita Premier Hotel, KB pada 15.8.09 nanti, jam 2 ptg. ajak kawan-kawan skali ok. :)

tengok flyers kat sini: http://1.bp.blogspot.com/_VNg9zxVOC4E/SneWN-cM-GI/AAAAAAAAAyY/gC7aTfMTSn4/s1600-h/gadoh_at_juita.jpg

kelambuharimau said...

orang sibuk nak benteras H1N1..anuar sibuk nak berdemo bikin huru hara..sian lembu2 anuar basah kuyup kena senbur dek FRU..aku tak respek langsung

Kuwe said...

aku mau rebut itu tender penapis air kat sana agak2 untung?

A said...

bila utm nak cuti..

gua dah nak mengamuk ni!!

RY said...

sekarang jerebu!tanya budak hijau..dia kat jabatan kaji cuaca!hahaha..

pauhputik said...

deme H1N1???? mitop jauh la

p gak demo nie supo deme pasal air

jah pah deme politik.... hahahah

sharamli said...

dem0 deme k0?

sharamli said...

dmm xel0k mkn cikenc0p

bokbon said...

balqissy
entahlah, dua dua kot.

faryn
mak aih, ni rasa nak pegi kl nih.

nuyuljana
hmmmm...kalau sebab air, mari kita buat demonstrasi sekali lagi.

keri
tak kena demam, tapi kena sembelih. heh..he..

sharamli
ah tak boleh cuti, nanti raya cuti 3 4 hari saja.

cautPK
kalai isap utusan meloya, kejang la gua nanti.

mr.blind
anak lu sihat ke? heh..he..

basuh baju
hahaha..lu nak bagi gua masuk ICU ke?

zulkifli mohamed
insyALLAH..

akupentoi
entahlah, babi la bunyi haram sikit kot.

bokbon said...

terrarosa
sampai hati lu berkata begitu uuuuuu!..uuuuu!

Dhani
saudara, sukar untuk gua menghadirkan diri tu sebenarnya. jauh.

kelambuharimau
cuba lu masuk dan menetap dalam ISA barang 3 4 tahun, amacam? nak? kalau tak nak, buka mata.

kuwe
kabel lu besar mana? heh..he..

mat yen
bukan dah selalu cuti ke? sabtu ahad.

razor
gua kalau tanya, mesti nak minta dia belanja makan. heh..he..

pauhputik
hahaha..sakit urat tok hile lagi nih.

sha
kawe deme arituh, tapi sihat doh. boleh doh nok belanjo cikencop.

nurul said...

bukak mata n bukat hati...