Friday, January 9, 2009

Israel jahanam, kita?

Kita sekali lagi digemparkan dengan keganasan yang berlaku keatas rakyat palestin yang dilakukan oleh israel celaka. Sibuk pihak media dok tayang berita ni, metro apatah lagi.

Dikhabarkan bahawa menatang tu menggunakan bom kimia fosforus untuk menyerang gaza, dan gua ada terbaca baca penggunaan bom ini adalah diharamkan dibawah perjanjian geneva. Tapi apa pasal menatang tu senang-senang boleh guna plak? Tak takut kena tindakan ke? Atau ada yang akan back-up nanti?

Tak cukup dengan tu, dorang kepung lagi palestin. Dah jadi semacam binatang ternakan je orang palestin tu. Lu jahanam la bai, serius.

Negara-negara arab yang lain, yang kononnya jiran palestin. Apa yang dah dorang buat untuk menghentikan keganasan ni? Semua kecut perut. Cakap pung pang pung pang, batu kecut. Kerat buang la gua sarankan.

Malay-sial ni plak, penah jadi pengerusi negara-negara islam konon. Tapi bila berlaku hal ni pun senyap gak, nak tunggu dua tiga minggu lagi baru nak mesyuarat. Bukan nak ambik tindakan lagi tapi baru nak mesyuarat. Ewah..bangang la lu ni. Agaknya nak tunggu semua orang palestin tu mampos baru nak celik puak-puak ni. Batu kecut jugak ye?

Dorang semua ni, lepas bersidang tu lepas bersidang ni. Resolusinya hanya mengecam serta mengutuk sahaja tindakan menatang israel tu. Tu je yang lu semua mampu buat? Sejenis binatang ke apa lu ni? Mengecam mengutuk mengecam, tak habis-habis. Taik la lu semua, tak kemana pun kutukan lu semua tu. Takde orang nak pandang pun. Taik.

Geng-geng mahasiswa pulak, tak sudah-sudah nak berpiket la nak perhimpunan la. Apa yang lu buat hanya pegi berkumpul tengah panas ramai-ramai lepas tu terpekik terlolong. Dah penat, tekak pun serak lu semua pun beratur amik nasik free. Dah melantak kenyang-kenyang lu balik gi shopping kat levi’s, kat lee, wrangler’s dan entah apa jadah lagi sebelum lu gi melantak lagi dekat kfc, dekat mcD, dekat pizza hut. Apa guna lu berpiket ha? Dah ludah jilat balik la lu ni. Takde guna pun lu buat semua tu tau dak, buang masa ngan tenaga je la. Malu la sikit, ada otak letak celah punggung ke hapa lu ni?

Cuba la lu semua buat sesuatu yang rasional, buat sekatan tu buat sekatan ni. Ok la jugak gua ingat dari berpiket tak tentu hala.

Lu semua ni adalah golongan yang mudah menyalak bila dipetuk. Tapi setakat menyalak je la, kuku taring semua simpan dalam poket. Buat malu weh, baik lu dok diam-diam dalam bilik sambil tengok cerita cinta lu tu. Boleh jugak lu berangan-angan.

Dah, bosan pulak gua. Banyak nak hambur, tapi buat apa. Takde orang nak pandang pun. Nanti tak pasal-pasal lu kena kecam dengan gua.

12 comments:

one love said...

uyo!

BudAk hijAu said...

errrkkkk!!

[ Eclipse ] said...

specles x tau nak cakap mcm apa. sangat kasihan mereka

butterflytwinlove said...

aku nak membayangkan muka bokbon yang emosi ketika menulis entry ni..tapi apa yang ditulis ada kebenarannya..

Ahmad Azrin Aziz said...

bokbon tulis entri ni sambil gigit gigit bantal, kaki hentak hentak di lantai..

nur suhana said...

apa yg kita(saya) boleh bwat?

art:love said...

ermm..

mrblind said...

perg..makan dalam ni..celaka israel..

Muhammad Azli Shukri said...

apa kata kita bawak pindah rakyat paliestin ke negara kita?

pjoe said...

yg best ada demonstrasi siap ada show artis dok nyanyi
makan2 segala
wtf

The Spiral Eyes said...

babi la itu pak lah

bokbon said...

semua
celaka-celaka semuanya itu israel.