Monday, August 10, 2009

Entri Nombor Seratus Juga Akhirnya

ini Baguk, bukan gua. Mat yen, tolong jelaskan.


Disuatu petang yang agak redup, gua duduk minum-minum bersama teman-teman, Baguk juga turut ada. Dengan muka seperti penanggalan.

Sedang asyik gua mengunyah wafer, Baguk menyua ingin berbicara.

Baguk : dok..ko nak duit lebih tak?

Gua : mesti la gua nak, sapa tak nak duit, apa benda la soalan lu ni, bengap.

Baguk : Sorry, my bad..kita berniaga bulan puasa ni nak tak?

Gua : molek juga, kita nak berniaga apa?

Baguk : kita berniaga burger nak tak?

Gua : kepala hotak lu, sapa nak makan burger time-time buka puasa? Orang buka puasa dengan nasi, dengan kuih-muih, cuba jadi bijak sikit.

Baguk : apa salahnya, ekonomi kita kan laissez-faire. Tau laissez-faire?

Gua : ……………,(dalam hati) wow! Bila masa pulak menatang ni study ekonomi.

Tu lah dia Baguk, tak padan dengan kencing dalam botol. Terkesima gua petang tu, sapa yang pernah ajar budak Baguk ni ekonomi? Patut lu dah boleh bangga, ada jugak benda yang melekat dalam kepala dia ni sekurang-kurangnya.

Tapi gua pantang kalau dengan Baguk, mana boleh kalah dengan dia tu. Lama jugak gua termenung, tiba-tiba..

Gua : oi, masalahnya keadaan kita ni sama seperti ekonomi sosialis, pasaran buruh dikawal oleh penguasa. Kan kita kena minta tapak dengan harta bina, bukan senang-senang nak berniaga.

Baguk : habis tu? apa yang nak kepohnya?

Gua : puasa lagi berapa hari, lu ingat ada lagi ke tapak berniaga orang nak bagi kat lu? mesti semua dah habis harta bina sewakan, lagipun kalau ada tapak sekalipun, siapa yang nak bagi kat lu kalau dorang tau lu nak berniaga burger time bulan puasa, baghal..!.

Baguk : ……………………………

Puas hati gua, bangun pagi tak gosok gigi terus capai roti. Pengotor, ada hati nak pangkah gua, heh..he..!

Sebetulnya gua terkejut juga, siapa sangka gua boleh berbicara secara ilmiah juga kita kira dengan Baguk. Selalunya kalau Baguk, mesti hal perempuan saja, yang mana cantik yang mana tak. Itu saja dalam benaknya kebanyakan masa.

Haih.


p/s : sebenarnya ada beberapa entri yang gua dah delete. Heh..he..

14 comments:

sharamli said...

p0mpuan p0n xp0sing mcm tu tau..

patut la kena campak k9..

eh..silap...sp tu erk?

bokbon said...

sha
kenapa asyik k9 dengan k10 je ni? ada pape ke?

itulah baguk.

sharamli said...

0k..tuka plk..

kdse ngn ktgb

b0leh?

pauhputik said...

owk semat baguk g2 gak deh

hahahaha

boh win 7 meme ringan

dengar kato ram 512 pon support

klu nok sedap 1gb dan ke atas la

kawe guna setakat nie puah ati la

walaupun ram 1gb

Ahmad Azrin Aziz said...

baguk duduk satu row dengan gua..
peh!! rambut dia macam kerabu sare..

terkesima gua..

balqissy said...

la.. sempat lagi kalau korg nk bukak gerai. g je sane mintak.

p/s: awat tau pasal gelang? (-_-!)*haish*

Paan Tanpa Adik said...

Ceh! Berekonomi pulak si baguk ni dengan lu ya....tak boleh handle betul la gua.

srikandi said...

hahaha..seksi gle gmbr!

srikandi said...

hahaha..seksi gle gmbr!

ZULKIFLI MOHAMED said...

Salam Bokbon,

"tahniah untuk entri ke-100",

"seksi atau seksa gambar tu (?)",

"jangan marah - gurau okey".

F A R Y N said...

darling..u taknak jemput i pi konvo u ke? i nak kasi ciuman mesra ni...

Kuwe said...

itu gambar.

buat rasa mau copy taruk kat mudah.com kihkih.

crita nk meniaga kencang.lu punya puasa thn lps penuh x penuh

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

uh...lu jd model tiang ke?

*Miss Geli^ said...

bole tahan lentik bontot model cerita kau nih..