Sunday, November 23, 2008

Ini gua

Buat sesiapa yang kenal gua, gua adalah diri gua yang sendiri.

Dan jangan lu terfikir untuk menidakkan peribadi gua, biarkan saja gua begini. Gua selesa menjalani kehidupan sebagai gua, melalui jalan yang gua pilih sendiri. Biarlah gua disisihkan, dipandang sebagai golongan yang segelintir. Namun gua sebolehnya tidak mahu berubah. Sehingga gua habis.

Gua bahagia begini, Menjadi minoriti. Dipandang benci oleh majoriti. Kerana apa yang gua percaya dan gua pegang. Dan lu tak payah bermimpi untuk mengherdik gua, kalau lu setakat pengikut dan bertaklid secara membabi buta seperti babi yang buta.

Dan

Kalau terbuka pintu hati lu untuk melihat sinar fajar dikaki langit, ayuh tinggalkan gelap senja bersama. Biarlah apa cerca yang akan diludah, gua tidak mahu untuk peduli. Kerana gua bukanlah si dungu, yang hidup dalam dunia yang penuh palsu.

Dan jika lu tidak mahu

Teruskan hidup plastik lu.

8 comments:

datuk seri said...

hidup ini sementaro sajo,
tunggu nok mati bilo2 maso,
sebagai mnasio kito keno peko,
jange lupo suruhe DIO...

bukan nk tunjuk baik..sekadar berpesan..

peace brader...

butterflytwinlove said...

wah..jiwa mantap ni..+)

Ahmad Azrin Aziz said...

time semaye, keno semaye..
time poso, keno poso..
time bayar zakat, keno bayar zakat..
time g aji, keno g aji..

bokbon said...

datuk seri
73 jalan, yang sampai hanya 1 jalan.

butterflytwinlove
sikit lagi jadi sakit jiwa.
haha..haha..ha..
thanks anyway.

a.a.aziz
73 jalan, yang sampai hanya 1 jalan.

[ Eclipse ] said...

nieee sahpa ey XD rmai plak berblog nie. kalau datuk seri tu aku rasa mcm tau je sapa yg mengumpan nya =.=" aku rasa lah

bokbon said...

Eclipse
gua ni orang ramai-ramai panggil gua Shawn. tapi bukan shawn bahrain, jadah ke hapa dia tu?!

[ Eclipse ] said...

siapa tu =.=" haa x kenal budak utm kan

bokbon said...

Eclipse
bukan budak, lelaki utm. diulangi lelaki.