Friday, February 20, 2009

Orang pernah kata, mimpi itu mainan tidur. Lu rasa bagaimana?

Malam semalam, akibat keletihan yang amat sangat, gua tertidur nyenyak.

Sedang gua enak menghayati nikmat tidur malam, Tuhan menanugerahkan satu lagi nikmat kepada gua. Nikmat yang bukan semua orang akan dapat pada ketika tidur.

Nikmat bermimpi.

Nak tau apa mimpi gua?

Gua berjalan, dari suatu tempat untuk ke suatu tempat bila tiba-tiba gua terasa lapar. Dan entah apa alasannya secara tiba-tiba gua berada di selera semarak sedang menunggu untuk membeli pisang goreng.

Sambil menunggu pisang goreng dibungkus, gua terpandang Pjoe. Sedang makan pisang goreng cicah sambal kicap. Semestinya dengan gaya rambut terbarunya.

Oh Tuhan

Apakah maksudnya gua bermimpi bertemu Pjoe yang sedang makan pisang goreng diselera semarak?

Sesiapa saja, tolong tafsirkan mimpi gua tersebut.

Heh!

8 comments:

fahruzzaman.Ismail said...

mimpi itu ada kebenarannya.

kerana:

mimpi itu 1 juzuk dari 46 kenabian.
mimpi terbahagi kepd 3:

1. mimpi dr Allah= yg baik
2. mimpi dr syaitan= yg menakutkan
3. mimpi pgaruh perasaan =terbawak2 dr kehidupan seharian.

maap aku bkn alhi dlmm mentadbir mimpi.

payah hoooo.....

FARYN said...

maksudnya ko ada mengumpat sal dia...hahahaah

mrblind said...

tak mustahil mimpi tu jadi kenyataan lepas ni..hahaha

bokbon said...

ifahruzzaman
owh..terima kasih.

faryn
eh..mana ada, tau-tau je ye.

mrblind
ha..boleh gua suruh belanja pisang goreng,heh.

The Spiral Eyes said...

maksudnya bawak bawaklah membaca usrah al mulk,kot mati masa tio terus terlepas siksa kubo.insyaALLah,jika diamalakan dengan istiqamah

Anonymous said...

itu sebab..
ko tak makan sebelum tido..
sbb tu ko g mkn waktu dlm mimpi..

...kn..kn...

pjoe said...

aku baru baca
hehehe

jumpa aku amakn pisang goreng?
ada awek tak sebelah aku?
haha

bokbon said...

pjoe
awek takde, tapi ada lelaki sorang pakai spek.

gua syak dia ely, heh!