Thursday, April 16, 2009

Nok bulih pekdoh doh budok-budok nih, aku tijok dado baru tahu!

Rangka-rangka merangkak
Ingin menjadi sampah
Mencipta syurga dikaki neraka

Seorang iblis tersenyum
Membelai lembut jiwamu
Menyambut cinta dimulut neraka

Terbentang hamparan dunia
Dari sisa neraka
Bayangan diri disejadah hati

iblis menghulur mimpi
Indahnya neraka
Syurga akan ku beri
bersama derita


Kalau lu semua hebat, kat mana ayat-ayat ni boleh ditemui? Mat yen lu jangan mengada nak jawab. Gua tahu lu tahu, diam-diam sudah.

**********

Nak tahu apa yang sering mengganggu gua sepanjang gua duduk kat kolej kediaman gua ni?

Monyet-monyet yang melalak sambil menendang-nendang pintu bilik tayangan bila pasukan bola mereka score, sorakan seumpama kiamat akan tiba dalam masa 3 minit lagi. Dah takde masa nak bertaubat.

Nak bersorak gua tak heran, yang buat gua bengang bila bersorak saja dah sampai 10 minit, gila babi apa lu? Bersorak punggung aku! apa neraka?

Berapa ramai yang bangun bersorak dan menjerit melontarkan riak benci bila dikhabarkan saudara seagama kita diperlakukan seperti binatang di tanah palestin? berapa ramai? yang ada cuma dua tiga orang, itupun cakap belakang sok sek sok sek. Cuba bandingkan dengan mereka yang bersorak bilamana pasukan bola pujaan mereka yang dipunyai oleh yahudi dapat score, atau menang perlawanan.

Huh!

Maka tidak layakkah lagi kita untuk kekal didalam murka Tuhan?

Macam zimbit, katanya Baguk.

10 comments:

TsUjUn said...

haha..
MU menang ag wokeyh?
btw,kolej lelaki kat tempat aku di gelar zoolinja..rasa2nya sama mcm kat tempat ko jugak r.

Anonymous said...

sabar aje la yek...

Ahmad Azrin Aziz said...

zimbit tu menatang apo?

ifahruzzaman said...

............!

kegemaran mereka sebegitu.
ditanya akan ada jawapannya utk membela diri...

hehehe

syfasendat said...

marah sangat abang ni.
tapi ni marah kepada siapa sebenarnya?
pasukan bola atau peminat pasukan bola?

atau bangunan yang tidak kalis suara?

BudAk hijAu said...

zimbit betul!!

terrarosa said...

kes bola kat Stadium Sultan Mohamed Ke-IV , kawe tok leh nak trima hakikat pah loni...

hak tuihhh !

butterflytwinlove said...

sabar beb..

balqissy said...

oh~ rupa-rupanya.

bokbon said...

Tsujun
Kolej laki tempat gua, sesetengah orang panggil kandang.

manje
ye, sabar sambil buat-buat manja ni.

Mat yen
Zimbit tu, ntah. Lu tanya mike, dia kan punk.

ifahruzzaman
lu pun begitu jugak ke?

syfasendat
semua pun marah, grrr..

budak hijau
baguk betul!

terrarosa
pengaruh cito ganah-ganah bekali belako, deneh?

butterflytwinlove
tengah sabar ni.

balqissy
gua tengah curious