Wednesday, June 17, 2009

Manusia Setengah Dewa

Wahai Presiden kami yang baru
Kamu harus dengar suara ini
Suara yang keluar dari dalam gua
Gua yang penuh lumut kebosanan

Walau hidup adalah permainan
Walau hidup adalah hiburan
Tetapi kami tak mahu dipermainkan
Dan kami juga bukan hiburan

Turunkan harga secepatnya
Berikan kami pekerjaan
Pasti ku angkat engkau
Menjadi manusia setengah dewa

Masalah moral masalah akhlak
Biar kami cari sendiri
Urus saja moralmu urus saja akhlakmu
Peraturan yang sihat yang kami mahu

Tegakkan hukum setegak-tegaknya
Adil dan tegas tak pandang bulu
Pasti ku angkat engkau
Menjadi manusia setengah dewa

Turunkan harga secepatnya
Berikan kami pekerjaan
Tegakkan hukum setegak-tegaknya
Adil dan tegas tak pandang bulu
Pasti ku angkat engkau
Menjadi manusia setengah dewa

Wahai Presiden kami yang baru
Kamu harus dengar suara ini


**********

Kemaskini : Ini adalah hasil karya yang telah gua salin dan tampal yang telah diceduk dari lirik lagu nyanyian Iwan Fals, salah seorang penyanyi yang gua gemari. Penulis lirik asal lagu ini tidak pula gua ketahui, tapi besar kemungkinan lirik adalah ciptaan Iwan Fals sendiri. Sila betulkan kalau gua silap dan beliau menyanyi adalah bukan kerana duit yang menjadi alasan nombor pertama.

p/s : Terima kasih bang abdullahjones kerana telah menyedarkan gua, nanti satu masa izinkan gua belanja bang abdullahjones teh halia gelas besar. :-)

12 comments:

DIK AN said...

"Where's the fukking guide now?" - Falls Of Heaven.

alif-mikail said...

good one!

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

hehehehehe...kias2 ni mereka susah nak paham...lu kena bikin kasar skit..

Ahmad Azrin Aziz said...

satu malaysia!!
satu malaysia!!
satu malaysia!!

Hahahaaa.. :)

StingRay said...

ini pantun ke gurindam nih?


suruh kumpulan DEWA nyanyi sedas....tgk camna dia pegi..

k.e.r.i. said...

print sajak ni pastu pergi hantar depan pintu rumah dia kat pekan.
rumah dia sebelum jambatan pekan kalau dari kuantan.

Anonymous said...

Sore hati la ni yek ??

Rozita said...

oh~ no komen :)

CarutPelbagaiKaedah said...

manusia separuh dewa..pernah berkawan dengan orang macam ni.tapi sekarang aku mencari manusia separuh malaikat

syfasendat said...

teringat riot iranian buat depan help institute, defending their rights, as what they had claimed. gila kelako!

bokbon said...

dik an
lu tengah lapar nasik ke ni dik an?

alif mikail
heh..heh..he..

akupentoi
memang la dorang tu bengap sikit. tapi takkan tak paham kot?

mat yen
cuba bayang si mothi kelas gua tu pakai nama mohd hashim, ok tak?

stingray
takleh..dewa tak rebel. haha..!!

keri
gua hantar kat utusan orait tak?

Is
lama tak nampak, apa buat sekarang?

rozita
oh..no romen!

CPK
manusia separuh malaikat? ehem ehem..hai..

syfasendat
kenapa lu tak pegi tonyoh kepala dorang sedas dua?

abdullahjones said...

bro, kredit kepada penulis asal lirik ini wajip ada. :)