Friday, July 3, 2009

Tidur Lebih Enak

Ada satu hari tu, gua dalam orientasi. Dipaksanya masuk kedalam dewan. Terkonyong-konyong gua berjalan.

“khaled nordin nak datang” katanya puak-puak fasilitator. Oh terlupa, mereka tak suka dipanggil fasilitator, “panggil kami crew ok”.

Apa-apalah kau

Terpamer satu kain rentang, perasmian program minggu haluan siswa oleh menteri pelajaran.

“oooohhh”..gua didalam hati.

Sampai saja dia tu, kami terpaksa pula menyogok dia dengan bermacam-macam gaya yang kalau dibuat bukan didalam program tu, bisa menjatuhkan harga diri. Orientasi, faham-faham sajalah..

Oh, bila gua sebut kami maknanya gua terkecuali. Gua berdiri dan masuk tangan dalam poket saja.

Banyak juga benda merepek yang puak-puak crew ni ajar dalam masa tu. Sama merepeknya macam 1 malaysia tu, tengoklah nanti, tinggal 1 malaysia saja. Isinya entah kemana, macam DEB juga.

Dalam pukul 10 pagi, dapat saja mikrofon kat menteri pelajaran tu, perkara pertama yang dia sebut adalah kita patut bersyukur hidup dibawah naungan kerajaan malaysia.

Gua dah setting badan atas kerusi sedap-sedap, bila menteri pelajaran tu cakap lagi, gua dah terlena.

Pukul 10.35 gua tersedar, nyenyak betul tidur dalam hawa yang dingin tu. Menteri pelajaran masih membebel, “kita patut merasa bangga mendapat perdana menteri sebijak beliau” fitnah menteri pelajaran.

“bila dia nak rasmi majlis ni” getus hati kecil gua, sambil bersedia untuk sambung tidur.

18 comments:

StingRay said...

perancangan macam PM..

Perlaksanaan macam ajk kampung...

terrarosa said...

tahniah - tahniah lu masih hidup sepanjang minggu orientasi oh lebih2 lagi pada hari perasmian itu.
syabas !

Anonymous said...

Hihihi Biarkan saja bebelan itu .... tinggal bebelan.

Paan Ovrtd said...

Bebelan yang membebalkan...

tasekM said...

mmg bohsan dgr org menipu nih... ha ha.


.

srikandi said...

wawawawawa..mcm2..

missdiya84 said...

tido itu lagik best dr denga org membebel..

A said...

hahaha.. gua ni apahal sampai serak serak nyanyi lagu satu malaysia..

BudAk hijAu said...

mmg suke fitnah die 2..haih!

BudAk hijAu said...

mmg suke fitnah die 2..haih!

sharamli said...

crew la sgt

k.e.r.i. said...

crew?
cakap je la jadi balaci HEPA.

Anonymous said...

batak mic.
jakun mic.

balqissy said...

hahhaahha

orientasi.

cik bunga said...

<--- xpenh ikut orientasi cz sy cbot lari..

Pyanhabib said...

enak tidur lebih, hah ha!

bokbon said...

stingray
asal ada je dorang ni, bangang.

terrarosa
ye masih hidup, tapi separuh mati. lepas hari tu gua tak pegi dah, gua ponteng. haha.

IS
si bebal yang membebel dia tu kan.

Dik an
gua tiru ayat lu balas komes IS, haha!

tasik merah
tak menipu tak sah ke dorang semua?

srikandi
baru pandai naik bas? huh!

missdiya84
ye, memang gua amalkan pun. hehe..

mat yen
lu takut dengan crew lu ke? haha!

budak hijau
kita pergi terajang dia nak tak?

sharamli
entahlah, macam-macam la dorang. dah la bodoh.

keri
balaci? bukan anjing?

shakinah
bagi dia telan mic tu baru tahu.

balqissy
gua pergi dua hari je.

niena hailani
gua pun cabut, tapi gua tak berlari.

pyanhabib
memang enak bang, hah ha!

pye:rudz said...

kau telah mengambil keputusan yang bijak untuk tidur.