Friday, May 29, 2009

Nyamuk, jangan gigit aku!

Teringat satu kata-kata kala menonton Kembara Seniman Jalanan coretan abang Pyanhabib..

"Nyamuk, jangan gigit aku!"

Banyaknya nyamuk-nyamuk hari ini yang menggigit kita dengan pelbagai cara dan kaedah dan dari kesemua sudut dan arah yang mampu kita fikir dan tak mampu fikirkan, sehinggakan kita longlai tidak berdaya untuk menepis lantas terjurus kedalam alam wabak yang dibawa nyamuk-nyamuk ini.

Antara rela dan terpaksa, itulah dunia kita pada hari ini.

Anak kita, cucu kita, generasi kita..bagaimanakah mereka dikemudian hari?

10 comments:

Paan Ovrtd said...

"Kita tidak mewarisi alam sekitar daripada moyang kita. Kita meminjamnya dari cucu-cicit akan datang"

-yAmEnToS_ said...

cucu kita nnt kne gigit ngan nyamuk invisible.

k.e.r.i. said...

aku tak berapa nak menangkap.
nyamuk atau "nyamuk"?

A said...

wujudkan legasi yang lebih sihat..

hapuskan barisan!!

rahmat haron said...

sebenarnya jangka hayat nyamuk x panjang...tapi cepat dia membiak

wa stomek said...

tidur dlm kelambu..

abuyusof said...

..nyamuk tak apa-apa banding nyamuk kat bangladesh.. tak macam orangnya.. nyamuk bangladesh sangat cerdik..

sharamli said...

pakai kelambu

Thenadi said...

try lagu askar-wani ardy

Wan Penang said...

aku nie mmg syg sgt kt nyamok...
tp.....nyamok x pernah syg kt aku...
sedey aku mcm nie..