Thursday, December 4, 2008

Creet! creet!! creet!!!

Dulu masa-masa free gua selalu pekena lepak sama geng-geng gua kat mutiara cafe.

Ahmad Azrin Aziz tahu kat mana cafe ni, Nadiah Ismail juga tahu. Tapi ini bukan entri pasal lauk kat cafe tu yang tak pernah berubah dari hari pertama gua masuk situ sampai ke hari ni atau pasal tandas cafe tu yang boleh diguna laki-laki mahupun perempuan.

Sila ambil perhatian

Dulu ada awek yang tolong uncle jual roti canai kat cafe tu buat bunyi creet creet kat gua, alah yang kena muncungkan mulut dulu baru boleh buat bunyi tu la. Dan tempat kejadian tu adalah didalam tandas tu. Gua kat sinki, dia baru nak masuk tandas. Lu nak ajak gua buat apa setan? terus gua buang peter stuyvesant gua dan berlari keluar, dah la panjang lagi. Rugi la gua itu hari. Tapi keterunaan gua mesti dilindungi.

Eh, lu orang perasan tak? tadi kan gua cakap entri ni takde pape kaitan dengan tandas kan? tiba-tiba cakap pasal tandas plak. Lantak la, malas dah gua nak edit.

Ceritanya gini, gua tengah lepak semeja dengan geng-geng sekelas gua. Minum-minum sambil borak kosong. Tiba-tiba datang la budak ni, budak batu caves. Juga penganut agama batu caves. Dia nak join kitorang. Takde hal, welcome gua ucapkan. Pastu kitorang pun berborak la pasal macam-macam. Dari satu topik ke satu topik, dari satu bab ke satu bab.

Bercakap pasal Malay-sial, pasal pembangunan, pasal kemajuan, pasal masa depan. Tiba-tiba budak ni boleh tanya gua

"shawn, pembangunan di kelantan macam mana?"

"macam biasa la, semua kemudahan ada dan rakyat tak payah nak bersesak-sesak selahanat sesaknya KL ni. gua aman kat sana, awek pun ramai tergilakan gua"

Dia tak puas nampaknya

"kelantan mana ada kemajuan doh"

"oi sial, pehal plak?"

"macammana nak maju, takde disko. mana ada tempat orang nak clubbing, tak boleh lepas tension la. kalau stress macammana pekerja nak produktif, sebab tu kelantan takde kemajuan doh"

Gua ingat lahanat ni saja nak bergurau dengan gua, rupa-rupanya dia ni bersemangat gila defend kenyataan anjing dia tu.

Inilah dia contoh generasi yang rosak. Lu jadikan disko, seburuk-buruk tempat sebagai kayu ukur lu untuk ukur kemajuan satu-satu tempat. Gua tau la lu takde kiblat setan, tapi mana perginya otak lu? apa kena-mengena plak disko dengan kemajuan? babi lu.

Gua pun tanya dia

"lu penah gi disko tak setan?"

"tak penah, bapak gua tak kasi doh"

Ah..memang lu serupa babi.

10 comments:

The Spiral Eyes said...

babi sungguh kawAn kamu..antu bokbon

F A R Y N said...

ketuk sket otak beliau kasik centre.

[ Eclipse ] said...

ada wayang x~!!! aku pon heran, bertambhlah cetak rompak o_o

bokbon said...

The spiral eye
ye, memang la. tapi bau badan dia macam lembu.

Faryn
gua ingat gua nak ong bak je dia tempohari, tapi gua sabar je.

Eclipse
kat KL bertimbun je gua tengok panggung wayang, tapi vcd cetak rompak masih lagi bertimbun kat uptown gua tengok. itu lagi la gua heran.

datuk seri said...

kalau gua, kasi balun to yam goong terus...ong bak x ganah boh..

F A R Y N said...

mcm ada sorg kenalan aku ni.
dok kecoh pasal concert sana concert sini.bila aku tanya bila last concert ko pegi.jawapannya mcm ni:

'mak i cekgu skolah agama.i mana bley pegi'

ni bkn aku rasa nak ketuk otak dah,aku dah nak rasa sepak sampai lunyai.

bokbon said...

datuk seri
gua dah cakap, gua sabar je. nati la gua hilang sabar, gua kasi pecah kepala dia.

faryn
anak-anak kurang kasih sayang gitu la, nak cari perhatian dengan cerita kononnya dia serba tahu.

nur suhana said...

huu. hapela baru nak up ke hape tu. cakap melebih-lebih tapi x penah g pown. ni yg marah ni. grrrr.

The Spiral Eyes said...

aku paling tak tahan orang badan berbau..walau nama kamu serupa hantu harap jangan bau macam hantu

bokbon said...

haha..haha..ha..
bokbon tu bukan nama hantu la, ianya nama sejenis binatang. amfibia. TQ.