Tuesday, December 16, 2008

Mistik? wtf?

Namakan aja apa dia

Susuk, Puaka niyang rapik, jangan pandang belakang, misteri nusantara dan entah menatang apa laginya cerita-ceriti yang berunsur mistik. Khabarkan pada gua, rakyat malay-sial mana yang tak minat?

Dan peminat utamanya tentulah.......??

Cerita mengarut begini, bisa menghairankan gua kerananya selalu mendapatkan rating yang tinggi bagi sesebuah penyiaran. wtf? ada unsur ilmiah sangat ke?

Yang pergi berjemaah dimasjid, bila time ada cerita gitu aja. Berlari-lari pulang kerumah, dan dengan kopiah dikepala serta mulut yang meleleh dengan air liur, mata terus tertacap menghadap televisyen. Mistik konon, lu sila pegi main jauh-jauh dari gua.

Maka gua ingin sekali berkata kepada lu dalam slanga remaja urban kuala lumpur

"you dah hilang akal ek?"

17 comments:

[ Eclipse ] said...

hoeh ranking 1# napa ku mcm x pernh tgok je cita mapik nie

bokbon said...

eclipse
sah lu tak berapa nak melayu, heh..

The Spiral Eyes said...

SYIRIK..aku tak pernah tengok dan tidak akan tengok.Mempercayai kata kata bomoh menjadikan kita syirik..segolong dengan kafir

berjumpa bomoh dan tidak mempercayainya ,tertolak amal ibadat selama 40 hari.hati hati bercakap soal ini

bokbon said...

cik pasa
gua faham akan masalah yang ini, syirik besar cik pasa. bukan main-main.

The Spiral Eyes said...

tapi masih ramai mengambil mudah sola ini..jangan jadi macam cakra alam yang putar alam..what the jadah?

F A R Y N said...

kenapa cerita mcm ni masih hangat?
sbbnya zaman ini pun masih ramai pengamal ilmu hitam..bahkan ada 2-3 kawan yg sebaya aku memakai susuk untuk kelihatan jelita...aku ingatkan susuk tu dah tak wujud..tapi aku silap..tak perlu ribu2 wang hangus untuk kelihatan cantik seperti mencucuk botox.

datuk seri said...

lu kalau masuk antu gi umah tok gua kat bukit abal.. tak syirik.. quran punya ayat.. kita hanya berusaha, tuhan nentukannya... peace n out!!

datuk seri said...

lu kalau masuk antu gi umah tok gua kat bukit abal.. tak syirik.. quran punya ayat.. kita hanya berusaha, tuhan nentukannya... peace n out!!

-yAmEnToS_ said...

hmm, blakon jd bomoh je pon da syirik.melayu2.cetek ilmu agama.yg dia dok pk duit je.

bokbon said...

cik pasa
ntahla, memalukan. so disgusting and irritating la..

cik faryn
botox ke susuk ke, mari jadahkan itu. jadah belaka-laka. mereka-mereka itu pun jadah jugak.

datuk seri
ada member gua, perangai macam hantu. boleh ke?

yasmin sakinah
macam setan kan..

The Spiral Eyes said...

aku mudah je,ambik wuduk je,tu pasal aku lawo

bokbon said...

wah..cik pasa sentiasa dalam keadaan berwudhu, bagus bagus.

The Spiral Eyes said...

itulah,tak nampakkah seri diwajah aku ni..kamu tahukah ia mampu mencerahkan wajah?wuduk itu?

bokbon said...

cik pasa, gua sangat mengetahui akan hal itu. terima kasih kerana memperingati gua.

The Spiral Eyes said...

semalam ada orang menegor kecerahan kulit aku bokbon

bokbon said...

cik pasa
itu semua berkat wudhu kah? gua pun mahu buat juga la..

The Spiral Eyes said...

cubalah kerana hari akhirat nanti kalau yang hitam seperti kuali pun berkat wuduk akan memancar mancar wajahnya.Apakah kamu ragu akan janji Allah wahai bok bon